2010. november 21., vasárnap

Három napos téli túra, a Tátrában / 2009. 02. 21-23 /

Három napra, három, különböző élményt nyújtó túrát szerveztünk.

Az első napon, a Csorba-tótól, indultunk fel, a Poprád-tavi házig délután, majd kis szusszanás a házban, és már sötétben indultunk vissza a Csorba-tóhoz.
A mínusz 15, 5°, a nagy, az út mellett derékig érő hó, és a sötétség a visszaúton, nagyban fokozták a túraélményt.
9km volt az út....

Második nap, a Téry házhoz mentünk fel, egy igen kimerítő túra során.
A házhoz az út, 5. 2 km, a végén egy 1km-s igen meredek mászással, ami sokat kivett belőlünk, de a pihenő után, a vissza út, már gyorsabban ment.
3/3-s lavinariasztás mellett, de fagyos, szélmentes időben vágtunk a túrának.

Harmadnapra, kis élménytúrát szerveztünk, hazafelé jövet a Magas-Tátrából, megálltunk Cingovnál, és megcsináltuk a Hernád-áttörés nevű túrát a Szlovák Paradicsomban, ami egy érdekes, láncokkal, sziklatálcákkal, kiépített útvonal, a Hernád völgyének meredek falában.
A hideg, csapadékos időnek köszönhetően, néhol igen veszélyesen le vannak fagyva a tálcák, az út, a láncok.
A túra, kb11km, + még egy kis séta Myto faluban, mert a busz a sok várakozás után se akart felvenni minket, és egy helybeli fiatalembert kellett megkérnünk, vigyen minket vissza Cingovba. :-)
A három merőben más túra igen sok élményt adott, minek a hangulatából talán valamit vissza ad, az ott készült kis videóklip.